Voorbereidingen voetbalschool/ Fruit en uitstapjes - Reisverslag uit Purral, Costa Rica van Max Hoevenaar - WaarBenJij.nu Voorbereidingen voetbalschool/ Fruit en uitstapjes - Reisverslag uit Purral, Costa Rica van Max Hoevenaar - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen voetbalschool/ Fruit en uitstapjes

Door: Max Hoevenaar

Blijf op de hoogte en volg Max

17 Maart 2014 | Costa Rica, Purral

De dagen en weken vliegen hier echt voorbij, ik zou eigenlijk elke dag even moeten opschrijven wat ik heb gedaan want ik vergeet helaas al de helft als ik 1x per week mijn blog wil schrijven.

Vorige week donderdag ben ik 's nachts met Orlando (nieuwe vader in het gastgezin) naar een soort veilingplaats geweest waar ze de hele nacht fruit verkopen. Je hoeft dan niet over de markt te lopen, maar je rijdt gewoon met je auto door de brede straten. om een indicatie te geven van de prijs, 30 ananassen kosten hier 5000 colonnes (€7,50). Nadat de hele pick-up vol was zijn we rond 2 uur 's nachts terug naar huis gereden. Het fruit is voor het werk van Orlando, de voetbalschool en de rest is voor thuis.

Vrijdagavond waren de andere Nederlandse studenten uit Turrialba naar San Jose gekomen. Die avond was iedereen uitgenodigd bij Armando, ik heb toen de hele avond met Luiz, Tania en Mely gepraat. Zaterdagochtend was het natuurlijk weer tijd voor de voetbalschool, we hadden ook een brief gemaakt voor de kinderen dat over 3 weken de verjaardag is van de voetbalschool. Na de training waren Juanita, Mely en ik met Lydia (advocate) mee gegaan naar de supermarkt om nog een typische Costa Ricaanse snoepjes te kopen. Om 3 uur 's middags heb ik weer wat cultuur opgedaan. Ik ben toen namelijk met Luiz en collega's cinco-cinco gaan voetballen in een halletje (5 tegen 5). 's Avonds zou ik met Alfonso een aantal vrienden op stap gaan. Door een misverstand ben ik uiteindelijk om half 10 (de eerste keer alleen) vertrokken naar San Pedro, hier is een straat met allerlei barretjes. Om 12 uur zijn we alweer terug naar huis gegaan omdat Alfonso om 4 uur al moest beginnen met werken. Helaas niet echt een geslaagde avond. Op zondag ben ik met Ana en Orlando meegegaan naar een andere fruitmarkt, dit is was wel gewoon een normale markt en ook hier hebben ze weer bakken met fruit gekocht.
's Avonds heb ik eindelijk voor het eerst sinds een jaar weer eens een voetbalwedstrijd gespeeld :D !!! Dit was met de Luiz en zijn collega's tegen een ander bedrijf hier uit de buurt. Het niveau was echt bedroevend maar ik was heel blij dat ik weer eens heb gevoetbald! We hadden wel met 4-1 gewonnen, ik was zo enthousiast dat ik zelfs een sliding had gemaakt op een kunstgras veld... Tot de dag van vandaag zit er nu nog steeds een grote korst op mijn knie!

Maandag overdag heb ik aan de verjaardag van de voetbalschool gewerkt. 's Avonds was de verjaardag van de moeder van Tania, en ze hadden mij ook uitgenodigd. Het was een gezellige avond met zoals inmiddels wel al bekend is, erg veel en lekker eten! Ik heb die avond ook voor het eerst zelfgemaakte Margarita's gedronken, vond het niet heel erg speciaal. Toen ik weer thuis was, kwam ik tot de conclusie dat mijn Spaans in de afgelopen weken stiekem erg veel beter is geworden. Ik had namelijk de hele avond Spaans gesproken en diegene waarmee ik had gepraat begrepen wat ik bedoelde. Ik kon dus met een trots gevoel mijn bed induiken. De volgende dag had ik weer Spaanse les. De lerares en ik zijn toen een rondje door een park gaan lopen en ik moest 50 zelfstandige naamwoorden opschrijven die ik had gezien. Hierna moest ik met elk naamwoord een correcte Spaanse zin maken. In de avond heb ik met Alfonso de trainingen voor de komende 4 weken voorbereid. Woensdagavond ben ik met Mely naar de bioscoop geweest (het vervolg verhaal van 300). Ik moest nog naar Lincoln Plaza (cadeautje kopen voor Einara want die was zaterdag jarig) en Mely moest naar de film om een verslag te schrijven voor haar school. Na de bioscoop waren we nog 'even' naar een bar geweest. Uiteindelijk zijn we toen om 12 uur naar huis gegaan toen de bar sloot. Donderdag tijdens de Spaanse les heb ik weer een nieuw liedje geleerd en de geschiedenis ervan: http://www.youtube.com/watch?v=abPk8SFK374 aansluitend heb ik weer een beetje dansles gekregen. Donderdag was Kristy ook weer even Mike in San Jose, ik heb toen 's middags nog met haar aan de verjaardag gewerkt. Donderdagavond had ik met Nomo afgesproken en zijn we naar eerst naar een live-band geweest en daarna naar dezelfde discotheek als de zaterdag ervoor. Het was erg gezellig en de wekker ging dan ook veel te vroeg op vrijdag. Een kleine 24 uur later stond ik uiteindelijk weer in dezelfde discotheek (Xcape), deze keer met Alfonso en zijn vrienden. Na een hele korte nacht was er zaterdag weer de voetbalschool. De eerste training die we hadden uitgestippeld verliep prima! De 2de training had de trainer iets anders in gedachten... We hebben toen met z'n alle lange gevaarlijke slierten uit het veld getrokken. In een uur tijd zijn we tot de helft gekomen. Die middag had ik wel blaren op mijn handen van het werken!!

In de middag ben ik met Leon, Tania en Mely naar een optreden van Mely haar vrienden geweest in een garage. Dit was helaas niet echt mijn muziek smaak: Heavy Metal..... Ik was toen ik wel blij dat de taxi kwam die ons naar Pural bracht. 's Avonds was de verjaardag van Einara. Ze was erg blij met de cadeautjes, rond 22:00 gingen Karol en Armando een vriend naar zijn huis brengen en ik denk dat rond 22:10 Leon, Nomo en ik lagen te slapen in de woonkamer... De volgende ochtend ben ik met Travis (mijn broertje) een stuk gaan mountainbiken! Onderweg hebben we nog een groot ijsje gegeten. Het viel mij op dat alle kerken hier op zondagochtend bomvol zitten, en er komt dan ook veel muziek uit. Even later ben ik zelf muziek gaan luisteren. Ik zou met Alfonso om 13:00 naar een festival gaan in de buurt van San Jose, helaas belde hij om 12:59 dat hij was vergeten dat hij om 13:00 moest gaan werken... Ik ben toen uiteindelijk alleen gegaan, hier heb ik zeker geen spijt van gehad! Tania was er ook met aantal vrienden. Bij de laatste DJ was het knallen met veel dubstep en electro. Dat was weer eens iets anders dan de Spaanse muziek! Het was een groot podium en bloedwarm! Daarna heb ik voor de 2de keer Taco Bell gegeten, het was weer erg lekker!!

Deze week staat het organiseren van de verjaardag van de voetbalschool weer centraal. En op donderdag komt Mike uit Nicaragua ons weer opzoeken!!

Chao!

Max

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Max

Actief sinds 12 Juli 2013
Verslag gelezen: 425
Totaal aantal bezoekers 6640

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 22 Juli 2014

Stage Costa Rica

Landen bezocht: